KURS ONLINE
Ten kurs jest dla Ciebie gdy:
- relacje z ludźmi dużo Cię kosztują - masz poczucie, że "nosisz na sobie" oczekiwania innych, ich ocenę, czy czasem poczucie winy. Pokażę Ci jak sobie radzić z tymi emocjami.
- masz poczucie, że czasem od Twoich bliskich oddziela Cię jakaś ściana - i chcesz ich bardziej zrozumieć, do nich dotrzeć i bardziej ich wspierać. Pomogę Ci tą ścianę obejść.
- w rozmowach z ludźmi masz problem z tym jak o coś spytać - lub widzisz, że Twoje słowa nie są do końca odbierane tak, jak Ty zamierzasz. Nauczę Cię jak zadawać odpowiednie pytania, i docierać do tego, co najważniejsze.
- po prostu chcesz lepiej słuchać :-)
Wprowadzenie
Czym jest słuchanie?
Czym różni się słuchanie dla siebie od słuchania dla innych?
O co warto zadbać zanim w ogóle zaczniesz słuchać - o tym wszystkim w dwóch pierwszych lekcjach. Trzeba sobie na nie najpierw odpowiedzieć, by móc iść dalej.
Zacznij od siebie!
Najlepiej pisać po czystej kartce, prawda? W słuchaniu najpierw trzeba zając się z kolei własnymi emocjami, założeniami i przekonaniami, jakie mamy. Dopiero, gdy one nie będą nas zajmować, będziemy w stanie się skupić na tym, co mówi Drugi. W tym module pokażę Ci jak to zrobić.
Co się dzieje w Twoim Rozmówcy?
Historie są najbardziej naturalnym sposobem mówienia. Każdy z nas jest w końcu bohaterem swojego życia. W tym module nauczę Cię "myśleć historiami" po to, żeby lepiej zrozumieć co się dzieje w Twoim Rozmówcy. To pozwoli Ci zadawać lepsze pytania i poznać Rozmówcę
Skrzynka z Narzędziami
Tu otrzymasz kilka konkretnych narzędzi, które sprawią, że będziesz w stanie lepiej usłyszeć Drugiego w różnych sytuacjach. Nauczę cie jak dotrzeć do tego, co najważniejsze, jak radzić sobie z emocjami u Twojego Rozmówcy, czy jak zadawać odpowiednie pytania. Dam Ci kilka sposóbów na to, by zachować milczenie i powiem dlaczego nie warto zaczynać od dlaczego.
Wprowadzenie
1. Co to znaczy słuchać?
2. 3 ważne rzeczy zanim zaczniesz słuchać
Zacznij od siebie
1. To nie o mnie.
2. Nie w szczepionkę!
3. Jaka jest Twoja rola?
Co się dzieje w Twoim Rozmówcy?
1. Storyhearing - czyli poznaj historię Twojego Rozmówcy
2. Kim on jest?
3. Jaki ma cel?
4. Co mu przeszkadza?
5. Punkt przełomowy
Skrzynka z narzędziami
1. Milczenie
2. Reflektor
3. Tak, i...
4. Podnoszenie słów
5. Nie zaczynaj od dlaczego.
Kim jestem?
I dlaczego miałbym Cię uczyć słuchać?
Moja przygoda ze słuchaniem zaczęła się w 2009 roku, gdy byłem na kursie kierownictwa duchowego w Burlingame w Californii. To tam doświadczyłem jak wielką moc ma słuchanie i podążanie za Rozmówcą. To pozwoliło mi samemu spotkać się z sobą i mogę powiedzieć, że zmieniło moje życie o 180 stopni.
Od tego czasu słuchanie mi towarzyszy. Skończyłem psychologię i teologię, następnie w 2014 roku zostałem certyfikowanym coachem ICC i od tego czasu wspieram ludzi w ich życiowych zmianach oraz prowadzeniu biznesu. Jestem też trenerem - prowadzę szkolenia i warsztaty - zwłaszcza w kontekście słuchania klientów i budowania relacji biznesowych.
Na codzień jestem szczęśliwym mężem i tatą trójki dzieci.
Chcesz wiedzieć o czym mówię?
Zobacz wprowadzenie do kursu!
Na początku ważne jest, by spytać się po co chcesz słuchać?
– Dla siebie? Po to, żeby dowiedzieć się więcej, zdobyć informacje?
Wtedy potrzebujesz przede wszystkim uwagi i dobrej pamięci.
– Dla kogoś – po to, żeby poznać tą drugą osobę, żeby dowiedzieć się czegoś o niej, a jej samej dać poczucie zrozumienia i empatii? Wtedy potrzebujesz ciekawości i dobrych pytań.
Czy może po to, żeby słuchaniem służyć drugiej osobie – nie tylko po to, by ją poznać, ale też po to, by dzięki tej rozmowie to ona coś więcej wiedziała i doszła dalej.
Jeśli tak – to tu potrzebujesz szczególnie empatii i umiejętności powstrzymania chęci zaspokojenia własnych potrzeb.
Co mówią inni?
Oto kilka opinii od osób, które uczyłem słuchania:
Kamila Młodzianko
Ekspert relacji z klientami w Coraz Lepszej Firmie
„Chyba nie przesadzę, jeśli powiem, że słuchanie zmieniło moje życie. Całkowicie zmieniło na pewno moją sprzedaż, a Krzysztof jest jedną z osób, której te zmianę zawdzięczam. Krzysztof przełożył słuchanie na metodę, a to sprawia, że łatwiej się jej krok po kroku nauczyć. Dzisiaj moje rozmowy z klientami są głębsze i przede wszystkim - skuteczniejsze, a ja sama mam w nich więcej komfortu i spokoju”.
Joanna Kmieć
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Chciałam jeszcze raz Tobie z całego serca podziękować za internetowe warsztaty "Sztuka słuchania". Fakt, słuchanie nie jest łatwą sztuką. Jednak ćwiczenia, przykłady z życia i praktykowanie ich na co dzień naprawdę przynoszą owoce. Nie przypuszczałabym, że stwierdzenie "to nie o mnie" potrafi tak uspokoić lawinę emocji. Podobnie uświadomienie sobie, że każdy kogo spotykam, staje przede mną że swoją historią, bagażem doświadczeń. Zdecydowanie łatwiej wówczas uruchomić empatię również w stosunku do tych z którymi do tej pory było się na wojennej ścieżce. To wszystko pozwala mi zachować w pracy spokój w trudnych sytuacjach i czuję się naprawdę dobrze w swojej pracy. Przyczyniłeś się do mojego awansu i radości z pracy :)
Konrad Wudarczyk
Emploee Care w Marie Zelie
Opinia o MiniKursie Słuchania Klientów
Dziękuję Ci za Twój mini kurs, który właśnie skończyłem - najbardziej urzekła mnie ciekawość. Niby proste i oczywiste, ale tak łatwo przyćmiewa je wynik i skuteczność. Wspomnienie o perspektywie ja - ty i ja - to. Jak mi to rozjaśniło podejście innych ludzi do rozmowy i relacji. Ze zmiany tak, ale... na tak i... na pewno skorzystam :) Dobrze, że to nie koniec i startujesz z pełnym kursem internetowym.
Słuchanie jest bardzo ważne i ogromnie mnie cieszy, że zajmujesz się tym tematem.
Dziękuję Ci za Twoją pracę. Takie rzeczy zmieniają świat.
Jak to wygląda?
Co konkretnie otrzymasz?
Otrzymasz dostęp do platformy kursowej, a tam wspomniane wyżej moduły i w każdym z nich kilka lekcji. Razem to ponad 16 krótkich filmów i dokumenty pdf z ćwiczeniami do poszczególnych modułów.
Dostęp otrzymujesz na stałe, a gdybym zdecydował o likwidacji platformy umożliwię Ci ściągnięcie materiałów.
Podobnie jest z ewentualnymi konsultacjami - możesz je wykorzystać w dowolnym momencie.
Ile to kosztuje?
Dostęp do kursu: 299 zł.
Wersja Premium - czyli dostęp do kursu, plus 3 godziny konsultacji: do wykorzystania w dowolnym momencie: 799 zł
Nie lubisz uczyć się przez internet?
Zajrzyj na propozycję warsztatów stacjonarnych. Najczęściej prowadzę je w Poznaniu i Warszawie, ale zdarza mi się też w innych miejscach. Tam jednak mówię o słuchaniu w kontekście biznesowym. Mogę też poprowadzić szkolenie dla Twojej Firmy.
To jak, chcesz lepiej słuchać?
jeśli tak, to zapraszam do kliknięcia poniżej:
Krzysztof Głowacki - Sztuka Słuchania - - Regulamin - Polityka Prywatności - Polityka Cookies - 2019